Saturday, November 20, 2010

pengkritik bebas tntg tudung~~



Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
salam syg utk anda and salam syg utk saya~~



"Dan Hendaklah mereka menutupkan dan kain kerudung ke dadanya dan jgnlah menampakkn perhiasannya(auratnya)kecuali yg (biasa)terlihat"
Surah AnNur:31



hmm...post kali ini sy nk jd pngkritik bebas tntg pemakaian tudung~~
boleh x??
mstila bolehkn ..
ini blog saya..so sy punye sukelakan...


terdetik di hati aku nk wat post sal tudung ni selepas menemani auntie aku mmbeli tudung di Kedai Tudung Ar"ixxx"....
pandai2la korg teka tu kedai tudung ape yer
harganya mahal giler ~~~
dahla mahal then tidak menepati cara2 pemakaian tudung yg dibenarkan dlm islam..
tidak melepasi dada.....
wth~~



hmm...perempuan zaman sekarang memang aneh...
mereka taw pasal dalil al quran yg mnyebutkan soal pemakaian tudung or kerudung..
tp ttp memilih tudung begitu.....
adekah tudung2 mcmtu menepati dgn ape yg ditetapkan di dalam al quran?




beli tudung dgn harga mahal..
paling murahpun rm 60...
hbiskan duit beratus2 ringgit utk mndapat kan dosa??
adekah ia berbaloi???



ade wanita2 yg ditemani si suami2 utk membeli tudung di kedai itu..
skima ayat aku..
xperlA....hihi
adekah si suami itu juga tidak tahu cara pemakaian tudung yg btul mengikut ape yg dittpkan
Al-Quran??
adekah mereka tidak malu melihat isteri mereka menayangkan dada2 mereka di hadapan org ramai...???
adekah mereka membenarkan lelaki2 lain melihat bntuk dada istri mereka??
wlpn ttutp dgn bju..ttp nmpk bntuknye kn...
aku yg bukan suami mereka pn malu tgk mereka pkai cmtu~~
baik btul suami merekakn...
pemurah kot~~




berkenaan dgn harga....
drpd mghabiskan beratus ratus ringgit utk membeli kain tdg sebegitu..
baikla wat derma ke ape...
rm 10 pn dh ckup klu kedekut..
rm1 pn xpe...
at least niat kita ikhlas...



hmm..stakat ini sahaja kritikan ku~~~
ade yg terase??
fikir2knlah n try utk berubah~~



muhasabah diri itu pntg~~




gmbar2 tdung2 sebegitu tdk perlula diuploadkan kn..
sdh tntu dh taw tdg tu cmnekan~~










3 comments:

Asy_raAf said...

setuju sgt2!!!!!!!!!!! mostly ramai peniaga tudung x ikut syarak yg ditetapkan.... skang aku tgk org pakai tudung mcm paderi perempuan kat pown ad.... agak tergoda jgk la... kesian kat kami kaum laki nih....

liyana said...

asyraaf..
yup btul2..
mostly pemakai2 tdg2 cmtu
mmbeli tudung just utk fesyen n stail kot..
x taw ape tujuan sbenar merka brtudung..

Princess *RAHA* said...

sokong yana. nak bergaya pun bertempat juga la. tak salah nak bergaya, asalkan tutup dada, dah ok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...