Wednesday, January 19, 2011

cukupla kalau camni..



Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

disepanjang aktiviti blogwalking aku...
rmai member2 yg mngupdate sal luahan terhadap
pmpuanla terhadap lelakila
ciri2 pmpuan idamanla..
ciri2 lelaki idamanla..
so utk update kali ni
aku nk taip satu entri pasal

CUKUPLA!!!!!!!!!!!!

cukupla kalu bakal suami ku ade ciri2 cmni


cukuplah jika 'dia' Pandai menjaga hati aku..


(hati aku ke ni??)
(sekadar gmbr hiasan je yer)
jgn caye..

cukupla jika dia pndai menghormati org tuaku..

cukupla jika dia boleh mengimamkan solatku...
(ini yg pntg)

cukupla jika kalu dia tahu akan auratnya....
(zmn skang ni rmai yg ske pkai seluar pendek nmpak lutut tukn.)
kan aurat lelaki dari pusat hingga lutut


cukupla 'jika dia'jenis mnjaga pndangan...
just pndai memandang
aku 'isterinya'
sweetkn..

cukupla jika dia bisa bgn mlm utk bertahajud dgnku..
(alangkah bertuah kalu dpt cmni)



cukupla dia pndai menolongku mnjaga n mndidik anak2 kami..


cukupla jika dia seorg yg romantis...


cukupla kalu dia x akan menipu padaku
kerana
sbb lain juga ak x akan mnipu org yg aku syg...

cukupla jika dia seorg yg bekerjaya dan sumber rezekinya yg halal...


cukupla yg good looking n tinggi...


Cukupla dia sekufu dgn aku...
tidak terlalu kaya n tidak terlalu miskin...
brula sehati sejiwakan
sederhana jer

cukupla AL-Quran sntiasa dihatinya..

cukupla hobinya suka membaca tafsir Al-QURAN
n share2 dgn aku..

cukupla dia bukan jenis yg putus asa
picture ni ak wat khas utk ak n 'dia'.
ak nk ltak picture ni kat kt tmpt2 yg pnting spt meja mkn n ruang tamu
cukupla!..
simple je kn ciri2nye...
tidak terlalu demandkn...

ape2pn jodoh tu Allah dh tntukankn.....
just berdoa dpt yg terbaik utk kita..
amin....


okla..dh2..
(cukupla utk hari ni)
x yah lebih2..
sedar diri sikit...
nak yg baik kene jd baik gkkn..
Insya-Allah..
pmpuan yg baik utk lelaki yg baik
maaf jika ade yg meluat dgn entri kali ni

reader2 pmpuan @lelaki kalu ade yg nk tolong tmbah..
sila2..jgn segan...(^_^)






6 comments:

JIJI YU said...

kalo dapat yg cmni mmg ok le

liyana said...

hihihi...
teramatla ok..
ckupla cmtu..x nk lebih2:)

Hafriz el-Muhammady said...

yup...
krn pilihan kita x mampu mengatasi pilihan Allah...
siapapun dia yg hadir dlm hidup kita,
cukuplah dia di hati. sama-sama menjaga hati, sama-sama menjaga iman dan amal..
insyaAllah. semua selamat. ^_^

liyana said...

hafriz..
btul2..
merancgla mcm mcmnapun..Allah juga yg tntukan kn..
btul2..cukupla dia dihati
InsyaAllah ...^_^

overscurry said...

undian dibuka

http://www.overscurry.com/2011/01/undian-entry-terbaik-blogger-dibuka.html

anyway, entry best..

overscurry said...

undian dibuka

http://www.overscurry.com/2011/01/undian-entry-terbaik-blogger-dibuka.html

good luck

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...