Friday, January 28, 2011

something to share dgn anda

SALAM
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Alhamdulillah kerana masih diberi nikmat untuk on9...
hmpir seminggu dh x on9 akibat kebizian kat mtrik...
so time cuti ni..amik kesempatan untuk update blog kejap..hehe..


hmm..ade sumthing nk shAre..
ana bace satu hadis ni kt buku..nice hadis..

Nabi S.A.W bIASA memicit hidung Aisyah jika Aisyah marah dan baginda berkata"wahai uwaisy bacalah doa "wahai tuhanku,tuhan muhammad,ampunilah dosa2 ku,hilangkanlah kekerasan hatiku dan lindungilah aku dr fitnah yg mnyesatkan.....
(hadis Riwayat ibnu Sunni)


romantikkn!!
tgk pula zaman skang...
lainkan...
maybe ade tp satu dalam seribu...
kebykkan nye membalas blik kmarahan or rajukan tersebut dgn kate2 yg lbih kasar lg..
x kurang juga yg mnggunakan kekuatan flying kit mereka untuk mmbuat tndgn maut..
lbih2 lg tndgn tu dibuat kpd ibu mngndung..subhanallah..sering kita dgrkn bnda2 cmni berlaku..
sehingga ade yg bercerai...


so ape salahnye ikuti cntoh nabi Muhammad S.A.W...
itukan sunat...
tp kalu yg x khwin lg..xde ape2 ikatan lg.. jgn pndai2 gedik2 plak nk wat cmtu yer..
Lainla kalu snggup nk hadapi azab neraka di akhirat kelak silakan buat..(^_^)
(pesanan utk dri sndri n untuk org yg nk ambilnya sbg pesanan)



Sungguh,orang-orang yang kafir terhadap ayat ayat Kami,kelak akan Kami masukkan ke dalam neraka..setiap kali kulit mereka hangus AKAN KAMI Gantikan dgn kulit yg lain,agar mereka merasakan azab.Sungguh Allah Maha Perkasa Maha Bijaksana..
(An-Nisa':56)


itula update untuk kali ini..(^_^)...

hari rabu ni blik lg cuti raye cina..dh mcm tiap2 mnggu blik..
dari kedah ke kelantan....
hihi..ketemu parents n sibling tercnta~~
adios..
salam~~



2 comments:

yad'z said...

bile picit idung automatik kite akan terdiam... so boleh ar dengar ape yang orang tuh nak cakap.. huhu

liyana said...

yadz..aah..hehe..lagi romantikkn..
hati pn sng..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...