Friday, January 14, 2011

terpandang..termenung..n terpikir...


Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
ALHAMDULILLAH AKU DPT ONLINE LG...



'tER'..semuanya start dgn ter...tp dgn ter tu la wat aku terpikir...
smntare mnunggu mknn yg aku order kt cafe c..kt matrik tersyg tu..
aku terlihat n terpandang pelbagai2 gelagat n ragam pelajar2 lain
Ada yg borak ngn kawan2..ada borak ngn pakwe n ade jgk yg termenung sndrian,,

Aku jgk terpndg org yg lalu lalang kt situ...
ade yg berubah ke arah kebaikan..ada yang sebaliknya...
then aku terpikir..how about me???
so,ksmpulannya..ak juga perlu memerhati dri ak sndri....
ertinya "muhasabah dri"
Ya Allah,tolonglah aku....
hanya kepadaMU aku bermohon....

Dengan termenung n terfikir gk...
aku mmikirkn balik kesilapan2 aku...
rase mcm nk ngis jer bile pikir balik.....

sumthing to share~~
then...lpas mghrib..mase mmbace Al-Quran..
aku bace satu ayat suci Al-Quran yg bermaksud:



'Kemudian sesungguhnyaTuhanmu mengampuni org yang mengerjakan kesalahan kerana kebodohannya,
kemudian mereka bertaubat selepas itu memperbaiki dirinya,sungguh,Tuhanmu setelah itu benar2 Maha Pengampun,Maha Penyayang
(An-Nahl:119)






6 comments:

yiazmat_horror said...

nice entry,
kekadang setiap perkara yang kita pikirkan adalah untuk memperbaiki diri kita sendiri..
so sama2 lah kita memperbaiki setiap kelemahan kita..insyaallah kita boley lakukannya..

liyana said...

hmm..btul2..insyaALLAH=)
Muhasabah dri tu pntg

Unknown said...

berpikir tu lagi baek dari beribadat sepanjang mase..hurm ore paser mas kito ni dok kapong alek mano teh..ambo paser mas jgk ni..ehehe..

liyana said...

psir mas alik jias..
demo alek mno...

Unknown said...

ahah..demo la komen bengang wano kat entry ambo tadi..ehe takpo la tok soh cagho..ambo oghe meranti..jias tu alek mano eh.

liyana said...

kawe x pehey demo oyap gapo..xpola..x yoh cro..x msuk prekso..
owh..kawe alik dekat2 ngn mekasar..knal?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...