Wednesday, April 27, 2011

bile bgn pg ape first2 yg slalu korg buat??

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


seringkali aku menyoal diri...
siapakah aku dan kita sebenarnya??
mengapa aku dilahirkn dan mengapakah begini bntuknya..??
acapkali aku menyoal diri haruskah kita digelar manusia??
semata-mata kerana kita manusia??

hmm...
bgn pagi2..ap yg first2 korg buat selalunye??
mesti bersyukur ke hadrat illahi kerana masih diberi pnjaman nyawa utk hidup pada haritukn..

teringat plak aku kt lagu Mana Milik Kita
mana milik kita??
tidak ada milik kita
semua yg ada Allah yg punya...

even sehelai rambut kitapn Allah yg punya..'
apatah lgi nyawa kitakn!


pertunangan ashraf muslim ngan dayana..
ak bru tgk ari ni...
tu pun sbb mama nk tgk..
klu x..x terlntas pn nk tgk...
fuyoo!
sweet kot...
ak pn nk cmtu gk...
lelaki2 yg baik utk pmpuan2 yg baik..
pempuan2 yg baik utk lelaki2 yg baik..

ehehe...
(gedik je yana ni kn)
tp xsalah kot nak mengimpikan sesuatu..
ape2pn jodoh kite dh tertulis kt Luh Mahfuzkn..

fikir2kn.

16 comments:

Bella Bell said...

xsalah pon kalau kita berdoa utk dptkn psngn yg baik..semoga yana dapat psngn yg baik2 saja...aminnn :)

liyana said...

hehe..amin..insyaALLAH..tq..
awakpn..=)

Titisan Hujan said...

Jika mahu mendapatkan yang SOLEH, kurangkan agenda menCARI si SOLEH, tapi berusahalah menJADI yang SOLEHAH. Jika inginkan yang SOLEHAH, janganlah cerewet menCARI yang SOLEHAH, tapi berusahalah menJADI yang SOLEH. Bertemu yang SOLEHAH, SOLEHAHnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang SOLEH, SOLEHnya boleh berubah..kerana si SOLEH dan si SOLEHAH adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI

Mr iz said...

ye betul tu pilih la kerana agamanya.... he he he

Epal Hirata said...

a'a..tgk jugak vdeo die n dayana bertunang..
meriah sgt..

yg tengok pun boleh rse aura kat situ..
plus videographer die sgt bgus..

liyana said...

titisan hujan..nice kata2..like it!thank u..yup..proses mnjadi bkn mncri..highly appreciate!

liyana said...

Mr.iz..
btul2krn agamanya..insyaALLAH bahagia=)

liyana said...

epal hirata..aah..btul2..

miloais said...

iols bangun pagi...
memula sekali dok tengok jam
hiks

Ummu~Ishak said...

jelez kat dayana

**tetiba.. hehe

Faaein Talip Roy said...

Alhamdulillah masih bernafas hari ini...

inshaAllah liyana.. kamu pasti dapat yang terbaik nanti.. (^^,)

liyana said...

miloais..aah..jam kne tgk gk..hehe
ummu ishak..hehe..jgn jelez..jdoh die..hehe
faaein..ALHAMDULILLAH..amin..tq..=)

Hafriz Mohamad said...

ooo... ini krja kamu bgun pg2 yer! hehehe...

liyana said...

hafriz..
hehe..yerla..tu la kerja sy pepagi..;.

GamUHU said...

betol. laki yang baik untuk pompuan baik. dan sebaliknya.

liyana said...

yup..btul=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...