Thursday, July 14, 2011

cinta hingga ke syurga..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang



resah ku memikirkan diriku..
resah ku memikirkan dirimu..

kamu begitu memahami apa yg ku rase..
kamu cuba memahami apa yg aku rase..

keikhlasanmu aku hargai..
keikhlasan mu aku hormati..
namun kegelisahan ku terhadap apa pndgnNYA pada kita nnti
mengatasi kegelisanku memikirkan dirimu...

Andai ia adalah satu hbgn yang sah..
aku takkan merasa gelisah untuk mencintaimu..
menyayangi dan merindui mu...
namun ia adalah hbgn yg diragui kesahihannya..
dan mgkin juga hbgn yg mgkin menghanyutkan jiwa ku dan jiwamu
sedangkan tika ini tugas kita adalah untuk mencari CintaNYA..
bg memantapkan ilmu utk kehidupan yg akan datang dan kehidupan di akhirat sana..

Aku mahu hatimu tenang memikirkanNYA.
aku juga mahu hati ku tenang memikirkanNYA

yakinkan diri bahawa Allah adalah sebaik-baik perancang


cinta yg ingin dibina bukanlah cinta yg berasaskan rindu
yg menghanyutkan jiwa..
cinta yg inginku bina adalah cinta hingga ke syurga...


haa...
ayat jiwang lg hari ni..
dikarang sendiri..
rase mcm ingin buat novel jer
ade x org nk bli nnti
agak2 laku x...?
hehe..layan...zass..
novel tu kalau nk kira melalaikan jugak kn..
kalau baca msti nk hbskan scpt mgkin nk taw ending..
sepatutnya masa tu boleh diambil untuk membaca kitab suci Al-Quran..
pada pndapat sayala...
dh brape thn x sntuh novel..
last2 mase darjah 6 kot..haha

12 comments:

s a r said...

assalamualaikum :)

sangat! ni cek liyana. :D

JIJI YU said...

salute2

Faaein Talip Roy said...

wahhhh... bermadah sungguh adik sorang ni... ada jodoh tak kemana.. hehehe..

buat je lah novel.. nanti akak beli..

ermmm.. terpulang diri sndri kalo nk baca novel tu.. akak plak tak de pun rasa nak cepat2 habis... ni novel tunas tak abes2 lagi.. hehehe..

syem said...

=)

Alif said...

bagus lah,
ditujukan utk bakal suami,
bile da kahwen nnt,kompem suami terharu...

Prince Halilintar said...

prince sudi menjadi org pertama yg membelinya..hehe

suke dgn novel2 yg mcm ni =)

insyaAllah ade rezeki liyana menulis nocel nnt blh la suh prince beli ye =)

Tan Tin Ton said...

ayat yg last trasa jugak lah. betul ckp awak. bila baca novel laju gila tpi bab al-quran. mestii err eerrr =,=

ghost writer said...

boleh lar kalau mahu buat novel cinta...

Anak Wak Mail said...

wahh..jiwang karat ni..ke ada orang nak tackle liyana??hehe

Ila said...

dalam nyer makna tu...hehehe

Mohd Yusuf said...

buat cerpen baru sy baca....kalau novel, panjang sangat, mls nk baca....ha3....

jiwang jgk tuan blog nie...ha3

teyn teyn said...

ada bakat eh awak.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...