Friday, February 8, 2013

Hala Tuju..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..


hari ni hari Jumaatkan..hari yang penuh barakah...
saje je nak update blog..mengisi masa yang tak berapa lapang..
mula-mula bukak fb..lepas tu cari info pasal bisnes..lepastu terasa nak update blog pulak..
tak ade orang pun kat rumah ni..semua dengan aktiviti masing-masing kat luar..

hmm..
macam biasela kan aku nak buat kerepek aka merepek kat blog ni..
entah ade input ke takde input dalam entry kali ini..

lagi 7 hri duk kat umah sebelum start new semester..
result sem ni???sangat mensukadukacitakan..deanlist dlm mimpi jer sem ni..keh3..
tak pela..bak kate UAI bukan segulung ijazah yang menentukan rezeki kita..tapi Allah..
betullakan..
 
kadang-kadang yang tak ade ijazah pun pendapatan dia lagi tinggi dari yang tak de ijazah..
yang penting pandai memanfaatkan kebolehan dan peluang yang ada..yang penting keyakinan jugak yang rezeki tu datang dari Allah..
(Tenang bila berfikiran camni)

semalam nenek dari pahang datang..
tak sempat masuk rumah lagi dia cakap 
'makin putih akak skang ni'..
tergelak aku dengar..bangga pun ade..kah2..
aku bukanla dari kategori jenis putih melepak..biase-biase jer...
lagi-lagi sekarang banyak aktiviti kat luar so selalula kene panas matahari kan
kalau abah aku tu yer la..masa kecik2 lagi orang cakap dia anak orang Cina..
tapi Alhamdulillah la Allah ciptakan aku begini.. 
masih ada yang meminati..wahaha..ayat tak boleh blaaa...Astaghfirullahalazim..
tak adela..aku gurau jer ..

hmm..cakap pasal bisnes plak..
aku ada baca pasal dropship..dropship ni sejenis bisnes yang tak gune modal sangat..
just promote jer..then yang membuat penghantaran adalah stokis atau dealer shaja..
tapi still ade kekurangan dia...
actually la kan..hati aku ni melonjak-lonjak  nak involvekan diri dalam bisnes..
tapi bila fikir balik aku nak tumpu dekat study..
kalau involve dalam bisnes..mestila nak berusaha mempergiatkan..
aku taknakla sekadar suam-suam kuku jer dalam bisnes ni..same dengan belajar gak..
so biar la dulu..buat masa skang ikut mood je la dulu..

materialistik?? ye aku memang materialistik..duitlistik..
yang itu memang aku..haha..
tapi lipstick aku tak suke..
ade ke orang kat dunia ni tak materialistik duitlistik..jarang sangatla kan..
aku rase ok jer nak jade duitlistik or materialistik..
asalkan dari sumber yang halal dan disalurkan ke jalan yang halal..
dengan bende dan duit juga kita buat kebajikan kan..
sedekah yang paling senang pulak adalah senyum...
so tak perlu marahla kalau orang cakap kau materialistik pun

entah apela yang aku merepekkan..

haa..satu lagi..hala tuju..
nmpaknya hala tuju dah terlihat..
so jangan jadi penghalang kepada hala tuju orang lain..
kerana menjadi penghalang halatuju orang lain seolah-olah menyekat kebahagian orang lain..

.hidup biarlah mendapat keredhaan dari ALLAH kan..
tak de maknanya hidup kalau tak ade rahmat dan redha Allah..
tenang sahajala...jangan biarkan ketidaktenangan mu itu membunuh rasamu untuk mengingati Allah.


1 comment:

ejulz said...

sama laa.. nak cari pendapatan sampingan utk diri sendiri dan bantu family.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...