Monday, June 1, 2015

Sakit ke tak sakit bersalin ?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..


Sehari dua ni kan asyik duk dengar orang citer pasal bersalin jer..
macam ngeri jer...ee mesti sakitkan..

ntah macam mana terdetik di hati aku nak google pasal 'bersalin sakit ke tidak'
macam macam pengalaman yg aku baca..
sampai berkerut dahi pun ade baca pengalaman diaorang..lol..
*****************************************************************

Ini antara input yang aku dapat


Part part yang rasa macam ee takutnyaa

 - Kene pecahkan air ketuban..by cucuk kantung baby..
Kantung baby tu cam belon la tapi bukan daging.

- Mata kene bukak dan pandang perut  and tangan kene pegang keting kaki

- Bila dah masukkan ubat, sakit tu akan bertambah dua kali ganda

- time nak tunggu jalan buka tu sakit sangat sangat





Part yang rasa 'owh cam gitu'..Indahnya

-yang bawah ni aku copy paste kat blog dierang yg citerkan pengalaman diaorang
dandan tu jugak saya push..dan alhamdulillah...terus rasa ada something yg besar keluar..dan dan2 tu jugak hilang terus rasa sakit..
owh gitu eh

-ada jugak yang pesan 
jangan pulak takut nak beranak kepas baca pengalaman dia ni..
lepas rasa kesakitan Allah bagi pulak rasa kebahagian dan keindahan melihat wajah bayi kite..


-ada plak yang citer tak sakit time kene jahit tu..sebab dah kene bius..

-ada citer sekali dua teran dah kuar dah..

-ada yang masuk sejam lebih dah bersalin
ada yang masuk keesokkan nya baru bersalin..
duk menahan sakit...mesti sakitkan


Huu..macam macam pengalaman ader..

Aku penah kene masuk wad kecemasan 2 kali sebab gastrik..
And nak berjalan pun rasa sakit..
Time kene masuk air segala kat situ pun aku rasa macam ya Allah cepatla rasa hilang sakit ni..sakit sangat..nak baring nak jalan pun tak selesa..

Tu baru gastrik kan..sakit nak bersalin entah macam manala kan

And orang sekeliling sekeling aku tu ade yg tunggu masa nak bersalin..
Ade baby baby yg demam panas..
Kesiannya aku tengok..
Mungkim diaorang lagi sakit dari aku..bersyukurla kan

huu..lain orang lain pengalaman dia kan..
Rasa sakit tu Allah yang bagi.. Nak bagi redha sakit tu pun perlu minta dari Allah juga..



macam tu la sakitnya mama kite lahirkan kite kan..
so appreciate la them..
kalau diaorang boleh bagi perhatian kat kite masa kecil..
kenapa kita tak boleh buat benda sama kt diaorang bila diaorang dah besar..
(ok pesanan kat diri aku jugak)

1 comment:

K2r~90 said...

x berani nak tengok video org bersalin tapi takat buat bacaan sahaja dahulu huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...