Wednesday, May 18, 2011

berfikir sejenak dua jenak...


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..
semalam dh berkomen2 pasal isu poligami..
lain org lain pendapat...
pendapat yg amat2 bernas belaka..terima kasih for the respond

so sekarang jom kita berfikir sejenak dua jenak...
tntg kebesaran allah...
its up to korang nak baca kata-kata kat bawah nanti dgn nada suara sapa..
nada suara ustaz azhar idrus ke..ustaz asri ke..ustaz kazim ke..ustazah siti nor bahiyah ke...
yg pnting suara hati perlu dihidupkan...
agar meresap ke dalam jiwa...
(mcm pakar motivasi plak aih..sori2)

jom kita mula..


berapa perkara yg kita agk mcm lain..blaku mcm lain....
insan kalau ada hati dan jiwa dengan Allah dia akn lihat hidup ini sgt mudah

jika insan tidak ada hubungan dengan Allah..gusar hidup dia...
hidup ni nak pi tara mana..tara tu jelah..

inilah kehidupan
terdapat byk perhiasan yg menipu..
tidaklah kehidupan di dunia ini sia sia dan maen2 sahaja
Dia mencampakkan rahmat kepada siapa2 yg Dia kehendaki
Bila kita ada hbgn dgn Allah..dunia ini kecil sahaja
tidak ada lagi bila hambanya berkata Ya Rabb..ALLAH biarkn dia melarat dlm derita


aku bersama persangkaan hambaku terhadapku
berapa perkara satgi kita mintak petang ni mai..
satgi mintak esok mai..

berapa ratus masalah dalam hidup kita telah selesai.??..
banyak benda yg ALLAH uji kita mengubah diri kita
life is miracle..
life is miracle..
ulang sekali lagi life is miracle


p/s:kata2 di atas adalah dari video ustaz asri n ditambah sedikit..jom sama2 renungkn~~

8 comments:

JIJI YU said...

perhiasan kat duni ni kalo pandai gune leh wat mmodal kat akhirat kelak

liyana said...

ustaz jiji..
insyaALLAH..~~

daddykoolz said...

apa juga di dunia ini ada khasiatnya untuk bekalan ke sana cuma ada kita nampak atau tidak ...itu jer

Faaein Talip Roy said...

fikir.. fikir.. rasa cam banyak dosa dah buat dalam beberapa hari ni..
[-__-]

Solihin Zubir said...

tp byk manusia yg bila senang, lupa Alla..
bila susah bru nk ingat Allah.. bru nk hrpkan keajaiban pertolongan Allah..
nauzubillah..

liyana said...

dady coolz..
yup..buka mata buka hati

liyana said...

kak inn..
sama2lah kita muhasabah diri

liyana said...

solihin..
nice explanation..like it..
btul..nauzubillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...