Sunday, May 8, 2011

betulke macam ni??cinta sebelum kahwin..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

betulke macam ni?
kalau cinta sebelum kahwin??

  • pasti diriku ibarat lembu yg ditarik hidung oleh nafsu

  • merindui makhluk yg tidak halal bagiku seumpama membuka jalan kepada syaitan mnjalankan jarumnya bagi melupakan aku kepada Yang Maha Esa
  • jika berjaya melangkah ke arah rumahtangga sekalipun nescaya ia terbina atas dasar maksiat yg mngundang padah kepada peribadi zuriat semestinya..

(sumber dari buku Pemilik Cintaku setelah ALLAH dan RASUL)

btulllakan?


tp org selalu tanya kalau x kenal mcm mana nk khwin??..
klu x jmpe mcmmana nk knal..??
n mcm2 lagila....

hmm..Allah dah aturkan yg terbaik untuk pejalanan hidup hambaNYA kan..
(^_^)..

Islam is the way of life..

dan dia menghalalkan segala yg baik-baik bagi kamu dan mengharamkan ke atas kamu segala yg buruk-buruk.
(Al-A'raf:157)

hmm..ape pndt anda??
cucite cucite

24 comments:

JIJI YU said...

kan aku dah bagi jawapan kat n3 aku semalam..weh motif citer tu cari senirik..hehe

liyana said...

akubce dh 3 kali tp x fhmape motifnyer....haha

Mohd Ridhuan said...

kenal2 jangan melampaui batas...
jgn duk rindu2an sngt,,,'
mngundang mksiat...

liyana said...

ridhuan..owh cmtu eh..hmm

GamUHU said...

Boleh pandang-pandang jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang bertambah sayang
Biar malu-malu biar segan-segan
Kerna malu itu perisai orang beriman

Renung-renungkan lah.

liyana said...

slgu tu best..yup..rnung2knlah..hee~

Farhan Zulhusmi said...

Allah...
banyak dosa hambamu ini kan??
nauzubillah...
thanz share.......:-)

liyana said...

ape yg bhaik jadikn teladan..
ap yg x brape baik jdikn smpdn..hee
just share~

Faaein Talip Roy said...

tobat dah.. tak nak kenal2 cam ni sbelum kawen.. huhuhu..

tapi skang.. ramai sgt dh couple2 sbelum kahwin ni kan.. hmm...

tuma said...

yup

MR. SYAH said...

kalau dah suka terus kahwin.. xbestlh dah peluk2 sebelum kahwin.. xekslusif.. ehehe..

liyana said...

faaein..yup..together hijrah ke jln yg diredhai ALLAHkn..huhu
btul..dh mnjd prkarebiase kapel2 ni

liyana said...

tuma..=)

liyana said...

mr.syah..yup btul..agree with that!

Solihin Zubir said...

kenal dan selidik latar belakang dhla.. xyah bercinta..
kahwin dlu, baru bercinta...
bru syiok.. :D

liyana said...

solihinzubir..hmm..btul2=)

Suhami Ahmad said...

atok tak pasti yang tu..api lagi manis kalau bercinta lepas kawen kan

Prince Halilintar said...

xdelah..Islam itu indah..setiap pertemuan yg diniatkan hanay kerana Allah insyaAllah tiada nafsu dan godaan syaitan yg mengacau ..

liyana said...

suhaimi ahmad..
btul tu atok...

prince halilintar
hmm..yg pnting niat kerana ALLAHkn..
no nafsu n godaan syaitan

Republic Aku said...

zaman sekarang dengan zaman dahulu berbeza sangat.....dulu kita boleh serahkan jodoh kita kepada orangtua kita...tapi hari orangtua pun tak berani carikan jodoh ...kenapa?


kerana hari ini benar2 perlukan jodoh untuk berkhawin ,ada jodoh tiada kemana,tiada jodoh buat la macam mana ....tak kahwin gak!

Republic Aku said...

zaman sekarang dengan zaman dahulu berbeza sangat.....dulu kita boleh serahkan jodoh kita kepada orangtua kita...tapi hari orangtua pun tak berani carikan jodoh ...kenapa?


kerana hari ini benar2 perlukan jodoh untuk berkhawin ,ada jodoh tiada kemana,tiada jodoh buat la macam mana ....tak kahwin gak!

liyana said...

rep.aku..
hmm..btul..dh tertulis di luh mahfuzkn soal jodo ni

alexa yussida said...

moga dipertemukan dgn jodoh yg baik n beriman :)

liyana said...

amin,,tq..alexa=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...