Monday, June 6, 2011

buih-buih di laut....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Dengan menggunakan kamera phone NOKIA 3310 saya..
saya snap beberapa pictures kat Teluk Chempedak..
bersebelahan dgn Teluk Chempedak adalah Teluk Tongkang..



ni adalah gambar batu-batu yang ada kat pantai tu
Yang berbaju hitam tu abang saya...yang berbaju putih tu abah saya
yang ni gambar pemandangan pantai kat situ..

and adela beberapa gambar yang lain...

tiba2 hobi nak bergambar datang balik...
untuk ditunjuk kat anak cucu bila dh tua nnti...
tu pun kalau umur panjang..ngeh2

sedikit input untuk dikongsi~~

Sesungguhnya, dalam penciptaan langit dan bumi, dan pergantian malam dan siang, terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi orang yang berakal.
(Al-Imran:190)


Sesungguhnya seorang muslim apabila bertemu saudaranya yang muslim, lalu ia memegang tangannya (berjabat tangan) gugurlah dosa keduanya sebagaimana gugurnya daun dan pohon kering jika ditiup angin kencang. Sungguh diampuni dosa mereka berdua, meski sebanyak
buih
dilaut
(H.R. Tabrani)





36 comments:

s a r said...

menghayati keindahan ciptaanNya cara paling mudah dapat pahala.

cuti cuti malaysia eh.. :)

p/s- canggihnya telefon eh. :p

James Alexander said...

cantik gambar yg ditangkap guna kamera phone 3310 ni... hehehe...


Bumi itu indah seadanya... manusia sahaja yg sentiasa mencalarkan keindahan yg telah tersedia...

shahjiehan said...

pantai mana? shah ade kat langkawi~ heheheh

jom baca dan komen Dr. suruh isteri layan suami macam pelacur kelas atasan? | ! !shahjiehan [dot] com ! !

JIJI YU said...

eheh tunggu aku prgi panjat gunung stong lusa..eheh

redza said...

wah gi makan angin..syok tu

Aimi dan Pakcik Hashim said...

x mandi laut ker

Yas Sara said...

Subhanallah. How great the beauty of the Earth and the creatures who dwell on her. How great - then how great, the CREATOR...

maya amir said...

uwaaa...miss kuantan:'(

Suhami Ahmad said...

lama sudah tak p mandi laut... =)

Faaein Talip Roy said...

rindunya.. nak pergi laut... dah lama tak ziarah laut... -__-

Tan Tin Ton said...

Subhanallah.

kokser kokdam said...

wah.. enpon canggih tu.. nk pinjam...

=D

Solihin Zubir said...

bermaaf-maafan lah sesama kita.. usah dikenang sengketa lama.. heheh..

Lily said...

SunhanAllah cantik sungguh ciptaan Allah. Ni dengan menggunakan henset 3310 kalau guna dengan mata anugerah Allah lagi la Cantik. =)

Lily said...

SunhanAllah cantik sungguh ciptaan Allah. Ni dengan menggunakan henset 3310 kalau guna dengan mata anugerah Allah lagi la Cantik. =)

awan biru said...

subhanallah..
tapi tula,canggih tol hp nokia 3310 tu..hehehe..:)
marilah kita menjamu mata melihat kebesaran Allah..

NURUL NADIAH MAMAT said...

nice picture...Nad pon suka snap gambar view...hii...

salam kenal jugak dari saya.. :)

liyana said...

sar..
insyaALLAH..diharapkan mcmtula..
lbey kurg cmtula..hehe..
smbil melawat sdara2..
hhehe..ssh nk dpt fon tu..ngeh2

liyana said...

james alexander
hehe..comelkan..
hmm..ciptaan Allah semenye indah..=)

liyana said...

shahjiehan..
owh..best2..teluk cempedak..kuantan..

liyana said...

jiji yu..
awat aku lak kne tnggu ko pnjt gunung stong..
jenuhla nk nunggu kat kaki gngnyer nyer..hehe=P

liyana said...

redza..
Alhamdulillah=)

liyana said...

aimi...
x mandipun..main2 kat gigi air tu jer

liyana said...

yas sara..
yup..the creater..subhanallah

liyana said...

maya amir..

hehe..sabaq2..

liyana said...

suhaimi ahmad..nnti ade masa pi la mandi laut//..smbil2 tadabur alam

liyana said...

faaein..
kak inn..hehe..nnti ade ksmptn ziarahla:)

liyana said...

tan tin ton..
=)

liyana said...

kokser kokdam..

boleh jer..=)

liyana said...

solihin zubir..hehe..btul2

liyana said...

lily..

hehe..thats right..;)

liyana said...

aan biru..

hehe..tu la..
jom same2..:)

liyana said...

nurul nadiah mamat

hehe..samela kita..bestkan..
salam knal=)

ana said...

amalkan bersalam bila berjumpa sesama saudara Islam..

adan said...

info menarik tentang bersalaman sesama saudara muslim..

Faaein Talip Roy said...

bilakah? entah bila lah dapat lagi ketemu dengan laut... -__-.. inshaAllah ada rezeki.. adalahkan dek.. =]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...