Saturday, June 18, 2011

lelaki kuat..wanita lemah..ye ke??

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

kuat...
biasenye dikatekan kaum adam ni kaum yang kuat
btul..
itulah yang Allah anugerakan kepada lelaki

lemah...
dan biasenye org akan ckp kaum hawa adalah kaum yang lemah..

Tapi...

selemah lemah wanita..
wanita tidak pernah merungut dirinya membawa kandungan sehingga sembilan bulan...

selemah lemah wanita..
tidak pernah merungut untuk menyediakan masakan untuk keluarganya.. dgn air tgn nya sendiri walaupun selepas penat berkerja..

so kalau lelaki kuat tak salahkan sekali sekala buat mcm gambar kat bawah ni..

selemah lemah wanita..
berdiam diri jika ada perselisihan faham

saya bace kat paper i luv islam..
diamnya wanita dapat memadam api kemarahan lelaki...
betulke??

41 comments:

Freaky said...

orang yang banyak mengeluh tu sebenarnya seorang yang lemah

~SaL IjOu~ said...

kuat lelaki lemah wanita saling melengkapi~

redza said...

janganlah sesekali merasa lemah. Wanitalah sebenarnya yang membuat seseorang lelaki itu kuat. Itulah salah satu sebab mengapa Nabi meletakkan wanita setaraf pada lelaki dan tidak lebih rendah.

vampire's lovex said...

ohh yeke. tapi kalau diam,lagi rasa panas hati huuuu...

ABU said...

mgkin aku kena setuju dgn pndapat awk kat atas tu hehehe

s a r said...

kuat wanita pada hati.
kuat lelaki pada fizikal.

lemah wanita pada fizikal.
lemah lelaki pada hati.

:D

muhamad hanif said...

yelayela..

wanita hebat..;)

~~Ticer Wann~~ said...

emm buleh la test suami nanti... ;)

RepublicAku said...

aku paling takut dgn org pompuan ...nasib baik agama cuma membenarkan lelaki kahwin 4...kalau di benarkan pompuan kahwin lebih... 67 laki pun mereka masih tersenyum melayan yer....keh3!

niena shopping2u said...

stuju ngan freaky tu.. kelemahan bukan terletak pd jntina tpi daya ketahannannya

harrazdani said...

perempuan lemah dari segi lahiriah tetapi kuat dari segi batiniah (dalaman)....

James Alexander said...

sy setuju dgn komen s a r

bila wanita diam, api kemarahan tak berlarutan seterusnya dapat reda dengan mudah...

JARI YANG TERBARAI said...

lelaki+wanita = lengkap, saling memerlukan, masing2 ade kelebihan dan kelemahan masing2 dan perlu saling tampung menampung, bantu membantu... takde sape yg lebih hebat atau punya pelbagai kelebihan yg lengkap semua, sebab yg hebat adalah Tuhan, Allah tu kan Maha Adil ;)

z a z a said...

setiap makhluk ciptaan allah ade kelebihan n kelemahan

liyana said...

freaky..

byk mengeluh=org yg lmh..ok..thanks for..got input from that word..

liyana said...

sal ijou...

aahkn
saling melengkapi

liyana said...

redza..
wah..stu pujian utk kaum wanita..
timer kasih=)

liyana said...

vampires lovex//
owh..mcm tu ke..

liyana said...

abu..

haha..good2

liyana said...

sar,,
wah..nice..
kata2 yg menarik//

liyana said...

muhamad hanif..

haha..cmtu plak..ok..

liyana said...

ticer wan..haha..test2..jgn x test

liyana said...

republic aku

yer ker tkut pmpuan..haha

liyana said...

niena shopping2u..

=)

liyana said...

harrazdani...

hmm..btul2

liyana said...

james alexander..
owh..mcmtu

liyana said...

jari yg terbarai..

aahkn..btul..thanks

liyana said...

zaza..yup..btul..huhu

Aiman Ariffin said...

Dear Liyana,

For me, although its written in the Book that children of Adam are strong and children of Eve are weak. If we look at that word from an outside perspective. How strong is strong? How weak is weak? Maybe Strong in physically? mentally? externally? spiritually? Maybe weak in the sense of soft? lemah lembut? civilized? thoughtful?

To me, HE is fair. There is always a balance in life. If strong, there must be a disadvantage to it. If weak, there must be an advantage to it as well.

What makes difference between those two, is how YOU make use of it in your life. :) sorry dah bebel panjang di sini ye!

liyana said...

aiman ariffin
its ok... =)
bebel2 yg pnjg lah sy suke..
make me thing..
yg mne btul yg mne salah...
yup..HE is fair..
hmm..btul; gkkn..ade advantage n disadvantage..
thanks for the comment..
i get something from it..'
like!

Titisan Hujan said...

dpt suami cmni mmg best la..

Roza Ami Nanomiya said...

sbnrnya wanita lebih kuat sebab diorang lg berat dugaan n cabaran

Anak Wak Mail said...

nak kena beljar diam ni...xboleh mengeluh..hehe..=)

perempuan bukan kuat tapi tabah!

Azlan Hasan said...

allah tu maha adil..walaupun nampak perempuan lebih lemah dari segi fizikal tetapi wanita ade kekuatan mereka tersendiri..hehe

Regards,
-Strider-

ïêmå å¢klê§ said...

tapi kekuatan lelaki terletak kt perempuan
;)

liyana said...

titisan hjan..
aah..mmg best kak..

liyana said...

anak wak mail..

jom blajar diam..hehe

liyana said...

Azlan Hassan..

huhu..btul2

liyana said...

iema''

aah..yup..thats right!=)

liyana said...

roza AMI
hmm..btul..

Suhami Ahmad said...

atok akui...lelaki pun masih ada kelemahannya =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...