Sunday, June 12, 2011

takkan habis takkan berkurang..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..


hmm..
mama and abah pernah pesan...
hidup kat atas muka bumi Allah ni..
dalam rezeki kita ada rezeki org lain jgk...
tak kirala dh bekerja ke belum..
kalau jumpa kanak2..anak sapa2 pun
bagila singgit dua..
kalau nk jumpa2 org2 yg lbh tua ke saudara mara ke bawala buah tgn
takkan habis harta kalau berkongsi dgn org lain
insyaALLAH makin bertambah adela


totally agree..
macamtula kehidupan..
takkan berkurang harta kalau wat cmtu..

Rasulullah S.A.W bersabda:
Harta tidak akan berkurangan dgn sebab bersedekah dan Allah akan bagi kemuliaan
bagi hambaNYA yang pemaaf dan org yg bertawadhu,(rendah hati) akan Allah
angkat darjatnya
(hadis Riwayat Muslim)









30 comments:

ABU said...

harta tidak akan di bawa ke mati :)

JIJI YU said...

siyes la weyh..mmg kalo kita bagi pon tak barkurangnye..

syrupmasin said...

jom sedekah :)

s a r said...

thanks for sharing liyana :)

James Alexander said...

ok...

akan bersedekah...

buat amal jariah...

supaya dlm kubur x susah...

ok bye...

fuad ansari said...

betul2..

simpanlah duit kamu di dalam tabung akhirat.. (",)

Suhami Ahmad said...

InsyaAllah Liyana.....nice entry =)

ejulz said...

dengan bersedekah insyaallah akan betambah simpanan tabung utk ke akhirat sana..

bila bersedekah ni, kita akan rasa duit kita sentiasa ada je.. x abis2.. heHe

redza said...

sedekah dgn ikhlas..bkn nk menunjuk-nunjuk dgn replika cek besar pintu

Amni said...

betul...=) makin banyak kita bagi, insha allah makin banyak jugak kita daopat dear..=)

Amni said...

betul...=) makin banyak kita bagi, insha allah makin banyak jugak kita daopat dear..=)

shopping2u said...

nice entri, btul..hrta xkn berkurangan lau kte sedekah singgit je..malah makin tambah rzki Allah bgi tu.. makin sedekah,makin kaya.. tul kn.. erm, follow awk..

http://www.my-shopping2u.com/2011/06/mari-menjadi-ibu-mithali.html

kokser kokdam said...

like!

siyes, kalo bnyak kamoo sedekah, makin bnyak ALLAH balas..

Aimi dan Pakcik Hashim said...

bagus nasihat emak ko

~SaL IjOu~ said...

Salam kenal.Sedekah dgn ikhlas InsyaAllah rezeki mencurah2 =)

~SaL IjOu~ said...

Salam kenal.Sedekah dgn ikhlas InsyaAllah rezeki mencurah2 =)

liyana said...

abu..hanya kain kapan jer material yg dibawa

liyana said...

jiji yu..

siyes..mmg btul

liyana said...

syrupmasin...
jom...

liyana said...

sar...
ur welcome=)

liyana said...

james alexander..

good..bye..ok

liyana said...

fuad ansari

yup..insyaALLAH.

liyana said...

suhaimmi ahmad..
thanks=)

liyana said...

ejulz...

yup btul..totally agree..semoga dijadikan amalan..insyaAllah

liyana said...

redza..

yup..btul2...

dh namepn sedekah..knp perlu ad replika

liyana said...

amni..

yup..btul..mmg dh terbukti..rmai yg mengiyakannya=)

liyana said...

shopping2u

hmm..btul totally agree...

wlpun seringgitkn...mkin byk Allah tmbah

liyana said...

kokser kokdam..

tq!

btul2..totally agree..siyes..

liyana said...

aimi=)

liyana said...

sal ijou..

yup..btul2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...