Monday, June 13, 2011

saya yg bayar mas kahwin awak ok!!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

saya yg bayar mas kahwen..kenapa lelaki lain pn boleh tgk awak punyer aurat..

saya yg kumpul duit beribu-ribu untuk mendapatkan awak..lelaki lain free2 je..
lima sen pn x kena byr tgk aurat awak....


mane aci!mane aci!..
hmm..kalau difikirkan mmg tak acikn.
kalau tak aci apa yg sepatutnye kena buat..??
suami la kene pndai didik isteri dgn didikan yg btulkan..

si isteri plak..jgnla sia2kan pengorbanan si suami yg bekerja membanting tulang untuk
mendapatkan anda..
yg hanya makan maggi ayam dan maggi kari jer sebab nk jimat kumpul duit nak mendapatkan anda
(erk..ade ke yg snggup mkn maggi jer)..
yang sanggup n berani jumpe parent anda untuk mndapatkan anda..
menjadikan anda pasangan hidup mereka...

jgn biarkan pengorbanan mereka menyebabkan mereka masuk ke neraka

disebabkan aurat anda..



terfikir nak buat entry ni bila memerhati keadaan kat sini...
time2 jejalan ke negeri org...
bagi budak2 kecil udahler main

ada yg mandi manda sampai nmpak byg tali tutttt......
mmgla pakai bajukan...
tapi bila kena air..baju mestila melekat lekat..
si suami pakai seluar pendek si isteri pakai legging..
so??
same2la jawab dlm hati..


anda dlm entry di atas merujuk kepada kaum hawa yg ingin mgmbil input dlm entry ni termasuk saya sndri...


p/s:
nanti dah ada rumah sendiri boleh x nk wat tmpt mndi manda camtu gk kat kawasan rumah..
kalau nk berenang nak wat tarian renangke nak beriadah dgn anak2 ke..xde org tgk...just org yg berhak je tgk.
ade sape2 nk sponsor tak??haha...berangan jap...(dush2x..tmparan kat meja)

42 comments:

^baju kurung^ said...

nk jgak wat satu kolam kt umh!

JIJI YU said...

ekeke..tu baru kat situ je..

ejulz said...

pada ejulz x salah kalo nak bawak family mandi manda kat luar tp cara pemakaian kene betul laa.. :)

~~Ticer Wann~~ said...

ramai orang yang abaikan bab pemakaian time nak mandi manda ni..

fuad ansari said...

(",)..
boleh dikataan bukan sahaja dapat cuci badan, dapat juga mencuci mata.. ehehe.. gurau je..

inilah yg terjadi bila kita terlalu memandang remeh suruhan dan larangan Allah..

sbb tu sy rasa terlalu penting utk usaha atas iman.. kerana iman yg baik mendorong kepada amal yg baik..

Suhami Ahmad said...

bagus intro tu....terkesima atok baca....susah nak dapat, tapi free2 je tayang....

s a r said...

assalamualaikum hi liyana :) nice entry! i like!

aci kat kedai mamak la carik. ~eheh

hm, tu la tu. tapi ada pulang yang kadang2, lelaki sama je suruh gurl tu pakai macam tu tanpa rasa bersalah. hmm. tak tahulah. masing2 fikir la sendiri.

thanks for sharing liyana :)

Adeela Oh Lala said...

pehhhh ! setuju gilak gilakkk.. betoi betoi

MerLe said...

nice entri.. sy suke~ tu la yg sy slalu pk klu g kat tmpat mandi manda ni..

HASNORWANI ... said...

like like like..nice entry... suka..sy follow erk

redza said...

agak berat gak tggungjawab suami sbg pemimpin rumahtangga

Faaein Talip Roy said...

owh.. terkesan di hati.. sbab tu skang tak minat nak mandi manda di tempat awam..

tengah berangan ada umah nanti nk uat swimming pool jugak.. hehehe..

Faaein Talip Roy said...

owh.. terkesan di hati.. sbab tu skang tak minat nak mandi manda di tempat awam..

tengah berangan ada umah nanti nk uat swimming pool jugak.. hehehe..

delarocha said...

sia sia je makan megi....

James Alexander said...

sygkan suami anda yg penat layan megi hari2 time die nak dptkan anda dulu kan..???

tutup je la bah2 tersebut...

pi dedah watpe...

nak buat pool kt umah sendiri tu boleh... tapi mas kahwin kena tolak dulu la... hehehe... boleh...???

ABU said...

nampak tali tutttt..hahahaha

cik nurussalwa said...

wanita ni Allah jadikan mahal..
hanya ada sesetengah yang 'merendah'kan harga diri masing-masing..

*malu la..

neway.. sue entri ni..

suami kalau gagal didik isteri.. dosa u tanggung ye suami..
(dah la keje susah2..makan megi je nak dapat beristeri..errr~)

shahjiehan said...

tali tutt? hehehe


kdg2 sje je tunjuk kt org lain..bgga diri...


kdg2 tiada kesedaran ttg perkara dosa phla...


hmmm


jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Ustazah pilihan

kokser kokdam said...

keno pikir keno pikir

muak woo asek makang megi..

eheh

Ibnu Darwin said...

haha... terbaik~

liyana said...

baju kurung..
hehe...samela kite=D

liyana said...

JIJI YU...

ye ke..ade lg ke kt tmpt laen.

liyana said...

ejulz..
aah btul..

liyana said...

ticer wan,,,

aah..semoga dijauhkan

liyana said...

fuad ansari..
sapa2 leh cuci mata klu pegi.huhu

hmm..btul..usaha atas iman...

liyana said...

suhaimi ahmad..

hmm tok..btul..susah nk dptln..thanks tok

liyana said...

sar..
thanks for like..
hehe..btul2
masing2 ada peranan masing2..kn3

liyana said...

adeela...
=)

liyana said...

merle

thanks...
hmm..nsib baik diberi fikir baik buruknyerkn..

liyana said...

hasnorwani...

thanks=)follow kamu jgk

liyana said...

redza...
aahkn agk berat..
sdh bersediakah anda?hehe

liyana said...

faaein,,
aah tu la pasal..
jom same2 berangan kjap..hehe

liyana said...

delarocha..
tula pasal..sia2 je mkn megi..hehe

liyana said...

james alexander...

hehe..btul2..sian kaum kamu..ahaha..
mas kahwin kene tolak dulu?
xmola..hehe

liyana said...

abu..
part tu plak yg die amik...
huhu

liyana said...

cik nurussalwa...

hmm..btul..

hehe..x berbaloi mkn megi

liyana said...

shahjiehan..
erk..org kedua ambil part tu..huhu

erm cmtula..tp jgn la terlalu kdg2 nnti terbiase

liyana said...

kokser kokdam..

hehe..sabar2..truskn makan megi...
insyaALLAH kaum hawa berfikir..ehehe

liyana said...

ibnu darwin..

hehe

sahromnasrudin said...

kne wat tab mandi sendiri huhuhhhh

ainnoraini said...

mcm2 ragam dan gaya ade bile gi tempat mc tu...

ainnoraini said...

mcm2 ragam dan gaya ade bile gi tempat mc tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...