Wednesday, August 24, 2011

isteri cerdik yang solehah...lol

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

tengah hari tadi after kemas2 n renovate2 skit ruang tamu dlm teratak buruk kepunyaan keluarga aku ni....Alhamdulillahla kn still ade tmpat untuk berlindung dari panas dan hujan...

aku pun dengarla ceramah agama by ustaz kazim....

pasal isteri solehah....

so nak share la gk kt sini...

ciri-ciri isteri solelah tu...



1.rela berkorban harta atau duit tatkala suami kesusahan..
(maksudnya kat sini saling bantu membantu dari segi kewangan..jika si suami tak mampu nk tnggung semue..isteri tolongla support sikit...jgn sepak plak...)..
tapi si suami jgnla ambil kesempatan atas kebaikan isteri plak.. semue nak suh isteri tanggung...

2.menenangkan suami bila suami ade masalah....
menenangkan suami dgn ayat2 suci al-quran..
dengan janji-janji Allah....

jangan biarkan suami terbeban dgn masalah bersendirian....

3.isteri solehah ni akan senang dengan kemampuan si suami...x kan meminta lebih2

4.akan menghargai setiap pemberian suami walaupun murah...
walaupun sebotol air vitagen ataupun nutrigen..lol

5.kalu suami balik lewat...tnye penatke...dh mkn ke..
bukan pot pet..tp kene taw gkla blik lewat tu sbb ape....
jgn wat x taw jer...hak2..(mane ade pempuan buat xtaw kan)
mesti jeles punyer..haha

love is nothing without jealousy bak kate org kampung aku

ok tu jerla yg aku dpt input daripada video tersebut..
n sedikit penambahan dari orang bujang seperti aku...

korang ade nk tmbh...tmbhla..
dipersilakan..ak pn nk taw gk...

7 comments:

James Alexander said...

bab vitagen tu mmg funny... hehehehe...

♥ p a a n i ♥ said...

like la ayat ni! "love is nothing without jealousy" hehehe

JIJI YU said...

hurmm..yg no satu tu.pasal kewangan..kat aumi aku..kalo suami isteri uat care engko2 aku2..mmg hancuss

Asakura said...

hahaha, nanti lepas kawin bleh beli vitagen yg ada 6 botol tu...tiap2 hari bagi sebotol kat istri...:D

bagus la kalau ada isteri macam nie...

Qila said...

ada tanda2 nk kawin tu,haha

ORLANDO AHMAD said...

pempuan yg sukar utk difahami dan ramai yg mengecewakan, single is better ...

Prince Halilintar said...

jika amalkan ape yg disarankan oleh Islam inysaAllah bahagia rumahtangga ke akhir hayat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...