Friday, August 10, 2012

ambo bangga jadi rakyat kelate..=D

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

ehem-ehem...
jom story mory sikit pasal Program 'Qiam With Me'
walaupun aku tak join program ni..
tapi tahap keterujaan aku amat tinggi bila tengok gambar-gambar kat fb dan blog pasal program ni..
Sultan Kelantan .Sultan Muhammad V..berterawikh dan qiam bersama dengan rakyat...
aku tak pernah dengar mana-mana lagi sultan kat negeri lain wat camtu..
inilah baru dikatakan Ketua Agama...

penampilannya cukup sederhana...
bersejadah putih dan bukan bersejadah kuning...
disatu tempat mereka bersama-sama mengerjakan perintah Allah 
disinilah Pemerintah bersama barisan pemimpin negeri serta rakyat duduk sama tinggi.

and guess what??
rakyat negeri lain pun teruja dengan Sultan Kelantan ni..
turut hadir adiknya Tengku Mahkota.. 

sangat berbangga menjadi rakyat Kelantan..


  

tak tahu kenapa terasa sebak bila tengok pic kat atas..
dengan hanya berjubah kelabu dan bersejadah putih Beliau bersama rakyat..
tidak mengira pangkat dan darjat..
membuatku ramai rakyat kelantan sangat menghormati beliau...

 
 
tengok la tu..tu baru jer kat dalam..belum kat luar lagi...
tempat-tempat yang luas ni rugi kalau tak digunakan untuk beribadat kepada ALLAH



 

cer tengok tu..rakyat tidur before bangun untuk qiam kul 4...
see tempat diaorg tidur..
bukan di atas padang rumput..
tapi di atas permaidani..
betapa perihatinnya Pemerintah dan Pemimpin

antara gambar-gambar yang sejuk mata memandang



 
see...








keperibadian yang sangat sederhana..

ok..ambo bersyukur jadi rakyat Kelantan..
ambo juga berharap..di samping adanya kemajuan pembangunan di negeri Kelantan..
perlu dihiasi dengan pembangunan kerohanian di kalangan rakyat kelantan.. 
kerana selepas kehidupan di dunia masih ada lagi kehidupan selepasnya...

7 comments:

ejulz said...

suka.. mcm ni la baru pemimpin.. :)

Titisan Hujan said...

sebak lak tgk

tidak mengapa la ngeri kltan xmbangun cm ngri lain pun asalkan negeri kelantan membangun dari segi agamaNya

itu lebih dri cukup.aku bersyukur mjadi rakyat kelantan

dEdEQ dE wIshEs said...

SAYA BANGGA JADI JIRAN KELATEY .. HEHE

liyana said...

ejulz

ALHAmdulillah:)

liyana said...

ttsan hujan

akak..hmm..kelantan dh agk membangun ..rkyt klate kate nk bgnn sgt..dh byk bgnn dh kt kb tu...
smpai serabut nengok nyer..
plus jmbtn bru..pada yana mcm lbih dri ckup..yg pnting kerohanian rkyt perlu diberi perhatian..insyaALLAH

liyana said...

DEDEQ DE WISHES

hai jiran..:)

BeskuT MeRy said...

ambo ore johor.. ai ai ai.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...